Lättläst svenska
Välkommen till 118 400
118 400 hjälper dig hitta telefonnummer.
Du kan få hjälp om du inte själv kan söka efter nummer.
118 400 är för dig som har ett särskilt behov.
Det kan bero på en synnedsättning.
Det kan bero på annan funktionsnedsättning.
Tjänsten kostar ingenting.
Endast privatpersoner får använda 118 400.
Du måste registrera dig för att använda tjänsten.
Hur använder jag 118 400?
118 400 hjälper dig hitta telefonnummer.
Vi kan koppla dig till personen du söker.
118 400 kan skicka numret via SMS.
Du måste registrera ditt telefonnummer för att använda tjänsten.
Du kan ringa 1000 samtal per år.
Tjänsten är öppen alla dagar dygnet runt.
Du kan ringa 118 400 från mobiltelefon och fast telefon.
Du kan ringa från alla svenska telefonabonnemang.
Det går bra att ringa med kontantkort.
Hur kan jag börja använda tjänsten?
Du ringer kundtjänst på telefonnummer 020-36 46 56.
Kundtjänst kan hjälpa dig att registrera dig.
Kundtjänst har öppet vardagar klockan 09:00 – 16:00.
Du kan också fylla i ett formulär på webbsidan.
Klicka här: Ansökan om behörighet via formulär
Fyll i formuläret och klicka på skicka-knappen.
Du kan också skriva ut formuläret.
Klicka här: Ansökningsblankett för utskrift
Fyll i formuläret och posta till kundtjänst.
Du kan be någon om hjälp med formuläret.
Du får använda tjänsten i 4 år.
Kundtjänsten ringer när perioden börjar ta slut.
Du kan då enkelt ansöka igen.
Du kan ansöka på samma sätt som tidigare.
Inkluderande kommunikationstjänster:
Bildtelefoni.net
Tjänsten utförs av
Dynava AB på uppdrag av Post- och telestyrelsen (PTS).
